Το email marketing παραμένει μια από τις σημαντικότερες ενέργειες του Digital Marketing καθώς είναι ένας από τους πιο οικονομικούς και αποτελεσματικούς τρόπους για να προσεγγίσεις πελάτες και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.
Ουσιαστικά, πρόκειται για την διαδικασία αποστολής email στους υπάρχοντες αλλά και δυνητικούς πελάτες (leads), με σκοπό να τους ενημερώσει για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες της εταιρείας, καθώς και για τυχόν προσφορές.
Το email funnel βασίζεται στο χτίσιμο μιας συνεχόμενης επικοινωνίας και σχέσης μεταξύ του πελάτη και της εταιρείας.
Αποτελείται από μια σειρά από email που στέλνονται στον πελάτη σε κάθε στάδιο του “ταξιδιού” τους (customer’s journey) μέχρι την ολοκλήρωση κάποιας αγοράς.
Όρισε τους στόχους και το target group σου
Είναι πολύ σημαντικό τα email που θα στείλεις να είναι σχετικά με το κοινό που θέλεις να προσεγγίσεις.
Για τον λόγο αυτό, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να δημιουργήσεις τον buyer persona σου, το προφίλ του πελάτη που σε ενδιαφέρει δηλαδή, και να στοχεύσεις εκεί. Μπορείς να δημιουργήσεις διαφορετικές λίστες παραληπτών, ανάλογα και με τους στόχους της καμπάνιας σου.
Έτσι, θα είναι και μεγαλύτερο το ποσοστό των χρηστών που θα ανοίξει το email (open rate), καθώς θα έχει εξατομικευμένο περιεχόμενο.
Δημιούργησε μια λίστα με email
Αναρωτιέσαι από πού θα πάρεις τα email των πιθανών πελατών σου?
Μα φυσικά από το Newsletter σου!
Έτσι, είσαι σίγουρος ότι δεν παραβιάζεις κάποιο κανονισμό του GDPR (Ευρωπαϊκός νόμος για την προστασία των προσωπικών δεδομένων), καθώς τα στοιχεία προέρχονται από την ηλεκτρονική φόρμα συμπλήρωσης στοιχείων που υπάρχει μέσα στο site σου.
Επίσης, οι φόρμες εγγραφής στο Newsletter περιλαμβάνουν αυτόματο double opt-in μηχανισμό, ο οποίος επιβεβαιώνει την συγκατάθεση των χρηστών.
Tip: Μπορείς να προσφέρεις κάποιον εκπτωτικό κωδικό με κάθε εγγραφή στο Newsletter ή κάποια έκπτωση στην πρώτη αγορά του πελάτη, για να προσελκύσεις περισσότερους χρήστες.
Εκτέλεση email marketing καμπάνιας
Ανάλογα τους στόχους της καμπάνιας που έθεσες στο 1ο βήμα, ήρθε η ώρα να αποφασίσεις τον τύπο του email που θα αποστείλεις, πχ. newsletter, promotional, καθώς και το χρονικό πλάνο.
Extra Tip: Το Σάββατο διαθέτει συνήθως το υψηλότερο click through rate (CTR) από όλες τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας (9%). Ακολουθεί με μικρή διαφορά η Κυριακή.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η δημιουργία ενός ελκυστικού περιεχομένου, παροτρύνει τους παραλήπτες σε κάποια μετρήσιμη ενέργεια (conversion).
Ανάλυση των αποτελεσμάτων
A/B Testing:
Το Α/Β testing είναι ένας τρόπος για να δοκιμάσεις διαφορετικές εκδοχές του email σου, προκειμένου να καταλάβεις ποίος από τους δύο είχε μεγαλύτερη απήχηση.
Η εκδοχή Α αφορά το περιεχόμενο που θέλεις να ελέγξεις, ενώ η Β την παραλλαγή του. Φυσικά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και παραπάνω από 2 εκδοχές.
Δείκτες Απόδοσης:
Τα λεγόμενα KPIS (Key Performance Indicators) είναι δείκτες απόδοσης και μας βοηθούν να μετρήσουμε την απόδοση κάθε καμπάνιας.
Τα σημαντικότερα KPIS για το email marketing είναι τα εξής:
Tip: Για την αύξηση των conversions σου, χρησιμοποίησε ένα άμεσο και ξεκάθαρο Call to Action (CTA) button.
Ιδανικά, το bounce rate θα πρέπει να βρίσκεται κάτω του 5%.
Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι απεγγραφής από το newsletter μιας εταιρείας είναι το spam, δηλαδή η υπερβολικά συχνή αποστολή email, και η μη σχετικότητα του περιεχομένου του email, με τον παραλήπτη του.
Ο συγκεκριμένος δείκτης θεωρείται από τους σημαντικότερους δείκτες απόδοσης.
Email καλωσορίσματος – Welcome emails
Το πιο σημαντικό email που μπορεί να στείλει μια επιχείρηση είναι το welcome email. Είναι συνήθως το πρώτο μήνυμα (ή μια σειρά από μηνύματα) που λαμβάνει ένας νέος συνδρομητής.
Tip: Το click through rate (CTR) είναι σημαντικά υψηλότερο όταν στο subject line χρησιμοποιείται το όνομα του παραλήπτη.
Newsletter
Η αποστολή ενημερωτικών δελτίων (newsletter) είναι το πιο συνηθισμένο και δημοφιλές είδος email marketing.
Σκοπός του είναι να ενημερώσει τους χρήστες για νέα προϊόντα/υπηρεσίες, ή προσφορές της εταιρείας.
Προωθητικά email
Τα promotional email απευθύνονται σε ένα μεγάλο εύρος κοινού και στόχος τους είναι η προώθηση καινούργιων προϊόντων ή υπηρεσιών της εταιρείας και αποσκοπούν σε κάποιο conversion.
Seasonal Marketing email
Τέτοιου είδους email αποστέλλονται σε περιόδους γιορτών (π.χ. Χριστούγεννα) και έχουν στόχο την προώθηση των εποχικών εκπτώσεων στους πελάτες, ή κάποιο εκπτωτικό κουπόνι για αγορές, με αφορμή την ημέρα γιορτής.
Μια τέτοια μέρα θα μπορούσε να θεωρηθεί η Γιορτή της Γυναίκας, ο Άγιος Βαλεντίνος, η Γιορτή της Μητέρας κλπ.
1.Είναι οικονομικό
Συγκριτικά με τις άλλες πρακτικές digital marketing, το email marketing είναι η πιο οικονομική λύση.
Οι πλατφόρμες email marketing προσφέρουν διάφορες επιλογές συνδρομής, ανάλογα με τον αριθμό των επαφών και τους στόχους κάθε καμπάνιας.
Εν ολίγοις, είναι μια οικονομική λύση για τα αποτελέσματα που αποφέρει.
2.Προσφέρει εξατομικευμένο περιεχόμενο
Βασισμένοι στις πληροφορίες που μαζεύουμε από τις εγγραφές των χρηστών στο newsletter μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε mailing λίστες ανάλογα και με τον σκοπό του mail, ώστε να ταιριάζει στα ενδιαφέροντα των χρηστών και να δίνει την αίσθηση της εξατομίκευσης.
3. Έχει υψηλό ROI
Το email marketing είναι το κανάλι με το υψηλότερο ROI (Return on Investment).
Δημιουργώντας ένα ελκυστικό περιεχόμενο στο mail με ξεκάθαρο call-to-action, αυξάνονται οι πιθανότητες να οδηγηθεί ένας χρήστης στην σελίδα του website μας και να πραγματοποιήσει μια αγορά.
4. Προσφέρει μέθοδο αυτοματοποίησης
Με το email marketing έχουμε την δυνατότητα αυτοματοποίησης αποστολής των email για κάθε στάδιο της στρατηγικής που ακολουθούμε.
Με λίγα λόγια, έχουμε τη δυνατότητα να αυτοματοποιήσουμε όλα τα στάδια του customer’s journey, δηλαδή της πορείας που ακολουθεί ο πελάτης μέσα από τα κανάλια ή το website μας.
Ελπίζουμε να σε βοηθήσαμε να καταλάβεις πόσο σημαντικό και αναγκαίο είναι το email marketing σε μια Digital Marketing Στρατηγική για την αύξηση των πωλήσεων της επιχείρησής σου.
Στην easylink μπορούμε να σε βοηθήσουμε στην υλοποίηση αυτής της στρατηγικής.
Επικοινώνησε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.
Αρ. Γ.Ε.ΜΗ.:120333104000
Εγγραφείτε στο newsletter μας και μείνετε ενημερωμένοι για όλα τα νέα και τις υπηρεσίες μας.