Το πλαίσιο που εμφανίζεται στην σελίδα αποτελεσμάτων και περιέχει βασικές πληροφορίες και φωτογραφίες για την επιχείρηση όπως είναι το όνομα, η τοποθεσία, το ωράριό της κ.α., είναι το Google Business Profile της.
Ας δούμε αναλυτικά όμως τί είναι το Google Business Profile (ή παλιότερα γνωστό ως Google my Business) και γιατί είναι σημαντικό.
Το Google Business Profile είναι ένα δωρεάν εργαλείο της Google, το οποίο κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 2014 ως Google my Business ενώ, το 2021 μετονομάστηκε σε Google Business Profile.
Η πλατφόρμα αυτή, επιτρέπει στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να καταχωρήσουν πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή τους και να την βάλουν κυριολεκτικά στον χάρτη!
Έτσι, μειώνονται οι πιθανότητες να χάσoυν πιθανούς πελάτες από τον τοπικό ανταγωνισμό.
Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα αλληλεπίδρασης με τους χρήστες μέσω μηνυμάτων, ερωτήσεων και κριτικών.
Τα reviews (οι κριτικές) θα ενισχύσουν την αξιοπιστία της επιχείρησής σας καθώς και τις εντυπώσεις των δυνητικών πελατών. Είναι πολύ πιο πιθανό οι καταναλωτές να εμπιστευτούν ένα κατάστημα με πολλές κριτικές, παρά κάποιο άλλο που έχει ελάχιστες.
Το 85% των χρηστών εμπιστεύεται τις κριτικές που διαβάζει online
Tip: Ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να αφήσουν μια καλή κριτική, καθώς με αυτόν τον τρόπο έχετε περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστείτε στις τοπικές αναζητήσεις.
π.χ. Αν έχετε ιταλικό εστιατόριο, και κάποιος χρήστης αναζητήσει “καλό ιταλικό εστιατόριο” και έχετε πολλές θετικές κριτικές, είναι πολύ πιθανό να εμφανιστεί η δική σας επιχείρηση πρώτη.
Το Google Business Profile παρέχει βασικές πληροφορίες για την επιχείρηση σας, σε όσους την αναζητούν στοχευμένα, καθώς και σε εκείνους που αναζητούν υπηρεσίες ή προϊόντα ανάλογα αυτών που παρέχετε, στην ευρύτερη περιοχή του καταστήματός σας.
Σύμφωνα με έρευνα, το 64% των καταναλωτών χρησιμοποιεί το Google Business Profile για να βρει πληροφορίες για ένα κατάστημα.
Το Business Profile είναι άμεσα συνδεδεμένο με το Google Maps.
Έτσι, εισάγοντας την “λέξη-κλειδί” στο search, η Google θα σου εμφανίσει όλα τα σχετικά αποτελέσματα που βρίσκονται “κοντά σου”.
Το 86% των χρηστών χρησιμοποιούν το Google Maps για να βρουν ένα κατάστημα.
Σύμφωνα με έρευνα της Google, το 60% των χρηστών smartphone καλούν την επιχείρηση μέσω της πλατφόρμας του Business Profile.
Όταν οι πελάτες βρίσκουν την επιχείρησή σας στη Google, μπορούν να δουν τα στοιχεία επικοινωνίας σας, όπως ο αριθμός τηλεφώνου και η διεύθυνση email, και να τηλεφωνήσουν ή να στείλουν μήνυμα απευθείας για να επικοινωνήσουν μαζί σας. Αυτή η δυνατότητα επικοινωνίας μπορεί να είναι πολύ βολική για τους πελάτες που ψάχνουν για πληροφορίες ή έχουν ερωτήσεις σχετικά με την επιχείρησή σας
Σύμφωνα με έρευνα της Google, όταν έχετε ένα ολοκληρωμένο Business Profile, η πιθανότητα να επιλέξει την επιχείρησή σας ένας πελάτης σχεδόν τριπλασιάζεται.
Το γεγονός πως βρίσκει καταχωρημένη την επιχείρησή σας και την εντοπίζει στο χάρτη, του δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας και τον προτρέπει να προχωρήσει σε μια αγορά.
Μέσω της πλατφόρμας του Business Profile έχετε πρόσβαση σε διάφορα insights σχετικά με την επιχείρησή σας, τις οποίες μπορείτε να συμπεριλάβετε στην digital marketing στρατηγική σας.
Όταν λαμβάνετε θετικές κριτικές από πελάτες σας στο Google Business Profile, είναι σημαντικό να απαντήσετε για να εκφράσετε την ευγνωμοσύνη και την εκτίμησή σας.
Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να απαντήσετε:
1. Ευχαριστήστε τον πελάτη: Αρχίστε την απάντησή σας με έναν ευχαριστήριο χαιρετισμό. Εκφράστε την ευγνωμοσύνη σας για τη θετική κριτική και τον χρόνο που αφιέρωσε ο πελάτης για να την γράψει.
2. Αναφερθείτε στην εμπειρία τους: Αναφερθείτε στη συγκεκριμένη εμπειρία που ο πελάτης αναφέρει στην κριτική του. Εκφράστε τη χαρά σας που του άρεσε η εμπειρία και αναδείξτε τα θετικά στοιχεία που αναφέρονται.
3. Προβάλετε την επαγγελματική σας προσέγγιση: Υπογραμμίστε τη δέσμευσή σας για την παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών και ευχαριστήστε τον πελάτη που επέλεξε την επιχείρησή σας.
4. Προσκαλέστε τον πελάτη να επιστρέψει: Προσκαλέστε τον πελάτη να επιστρέψει στην επιχείρησή σας στο μέλλον. Αναφέρετε πώς θα είναι χαρά σας να τον ξαναυποδεχθείτε και να του παρέχετε τις υπηρεσίες σας.
5. Τελειώστε με έναν ευγενικό αποχαιρετισμό: Κλείστε την απάντησή σας με έναν ευγενικό αποχαιρετισμό, αναφέροντας ξανά την εκτίμησή σας για την κριτική του πελάτη και ευχόμενοι τα καλύτερα.
Είναι σημαντικό να είστε ευγενικοί, ευχαριστημένοι και επαγγελματικοί στην απάντησή σας.
Αυτό δείχνει ότι εκτιμάτε την υποστήριξη και την ανατροφοδότηση των πελατών σας και ότι είστε διαθέσιμοι για να τους εξυπηρετήσετε και στο μέλλον.
Αντιμετωπίζοντας μια αρνητική κριτική από έναν πελάτη, είναι σημαντικό να ανταποκριθείτε με ευγένεια και επαγγελματισμό.
Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να απαντήσετε:
Εκφράστε κατανόηση για την απογοήτευση ή την αρνητική εμπειρία του πελάτη. Δείξτε ότι σας ενδιαφέρει η ικανοποίησή του και ότι λαμβάνετε σοβαρά τα σχόλιά του.
Εάν υπήρξε πραγματικό πρόβλημα ή παρεξήγηση, ζητήστε συγνώμη για την αρνητική εμπειρία που ζήσε ο πελάτης. Αναγνωρίστε το γεγονός ότι κάτι πήγε στραβά και δείξτε τη δέσμευσή σας να το διορθώσετε.
Προτείνετε μια λύση που θα βοηθήσει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα ή η δυσαρέσκεια του πελάτη. Εάν είναι δυνατόν, προσφέρετε να συνομιλήσετε μαζί του ιδιωτικά για να εξηγήσετε περαιτέρω ή να τον βοηθήσετε.
Είναι σημαντικό να δείξετε ότι είστε πρόθυμοι να ακούσετε τις ανησυχίες του πελάτη και να βρείτε μια ικανοποιητική λύση. Ζητήστε από τον πελάτη να παρέχει περισσότερες πληροφορίες, αν χρειάζεται, και προσπαθήστε να κατανοήσετε το πρόβλημα από την πλευρά του.
Αναφέρετε την προσήλωσή σας στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και την επιθυμία σας να διορθώσετε την κατάσταση. Δείξτε ότι θέλετε να διατηρήσετε μια θετική σχέση μαζί του.
Κατά την απάντησή σας, αποφύγετε να αποκαλύπτετε προσωπικά δεδομένα του πελάτη. Κρατήστε την απάντησή σας γενική και επαγγελματική.
Μετά την απάντησή σας, παρακολουθήστε την ανταπόκριση του πελάτη. Εάν συνεχίζει τη συζήτηση ή παρέχει περισσότερες πληροφορίες, απαντήστε ξανά με ευγένεια και προσπαθήστε να βρείτε μια εποικοδομητική λύση.
Κρατήστε την ανταπόκρισή σας επαγγελματική και αποφύγετε την αντιπαράθεση ή την αντίδραση με θυμό ή άγνοια. Αντιμετωπίστε τον πελάτη με σεβασμό και προσπαθήστε να διευθετήσετε το ζήτημα με ήρεμο τρόπο.
Αναλύστε την αρνητική κριτική και χρησιμοποιήστε την ως ευκαιρία για να βελτιώσετε τις υπηρεσίες ή τις διαδικασίες σας. Αντλήστε διδάγματα από την αρνητική εμπειρία και προσπαθήστε να αποτρέψετε παρόμοια προβλήματα στο μέλλον.
Έτσι, απαντώντας έχετε την ευκαιρία να αποκαταστήσετε τη φήμη της εταιρείας σας ή να πείτε την δική σας εκδοχή, αν πιστεύετε ότι ένα σχόλιο είναι άδικο ή έγινε κακοπροαίρετα.
Όσο κι αν δεν συμφωνείτε με το σχόλιο που έκανε ο χρήστης ή νιώθετε αδικημένος, εσείς θα πρέπει να απαντήσετε με ψυχραιμία για να δείξετε και τον επαγγελματισμό σας.
Η δημιουργία ενός Google Business Profile είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ψηφιακής παρουσίας της εταιρείας σας.
Μία τέτοια καταχώρηση θα βοηθήσει την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας και θα συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεών της σε τοπικό επίπεδο.
Εμείς στην easylink μπορούμε να σας βοηθήσουμε να βάλετε την επιχείρησή σας στον χάρτη!
Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.
Αρ. Γ.Ε.ΜΗ.:120333104000
Εγγραφείτε στο newsletter μας και μείνετε ενημερωμένοι για όλα τα νέα και τις υπηρεσίες μας.