Digital Marketing Strategy: Βήματα για να ξεκινήσεις

Τι είναι Digital Marketing;

Το Digital Marketing, ή αλλιώς ψηφιακό marketing, είναι η διαδικασία προώθησης και προβολής προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου και των ψηφιακών καναλιών.

Σκοπός του είναι να αυξήσει την επισκεψιμότητα, τις πωλήσεις και την αναγνωρισιμότητα μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο.

Το digital marketing περιλαμβάνει μια σειρά από πρακτικές και τεχνικές, όπως το SEO, το content marketing, τα social media, το email marketing, το PPC και άλλα.

 

Είδη Digital Marketing

 

1. Content Marketing

Το Content Marketing είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ που αποσκοπεί στη δημιουργία και διανομή χρήσιμου και ενδιαφέροντος περιεχομένου.

Στόχος του είναι η προώθηση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας μιας εταιρείας, με έμμεσο τρόπο.

Το Content Marketing μπορεί να περιλαμβάνει διάφορες μορφές περιεχομένου, όπως:

  • infographics
  • blog posts
  • βίντεο
  • podcasts
  • κείμενα για social media
  • εικόνες, και άλλα

 

2. Social Media Marketing

Το Social Media Marketing είναι ένα είδος ψηφιακού μάρκετινγκ. Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί τα social media για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μιας επιχείρησης online.

Με το social media marketing οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν περιεχόμενο για τις σελίδες τους στα social media, να αλληλεπιδράσουν με το κοινό τους και να προβάλλουν την εικόνα τους σε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτών.

Επομένως, το social media marketing μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αυξήσουν την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας τους, να βελτιώσουν την αναγνωρισιμότητα του brand τους καθώς και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

 

3. Email Marketing

Το email marketing παραμένει μια από τις σημαντικότερες ενέργειες του Digital Marketing, καθώς είναι ένας από τους πιο οικονομικούς και αποτελεσματικούς τρόπους για την προσέγγιση πελατών και την αύξηση πωλήσεων της επιχείρησης.

Στην ουσία, πρόκειται για την διαδικασία αποστολής mail στους υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες της επιχείρησης, με σκοπό την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών τους.

Το email marketing επιτρέπει στις επιχειρήσεις να συνδεθούν με τους πελάτες και το κοινό τους, ενισχύοντας έτσι την σχέση μεταξύ τους.

 

4. Influencer Marketing

Το influencer marketing είναι μια μέθοδος μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί την επιρροή και την αξιοπιστία ενός influencer.

Οι influencers έχουν αποκτήσει μια ισχυρή επίδραση στα social media.,

Ως αποτέλεσμα, έχουν καταφέρει να μπορούν να επηρεάσουν τους ακόλουθούς τους να αγοράσουν ένα προϊόν ή να χρησιμοποιήσουν μια υπηρεσία με την οποία συνεργάζονται.

 

5. SEO

Το SEO (Search Engine Optimization), είναι η βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης. Aποτελεί μία από τις σημαντικότερες ενέργειες του digital marketing, και συγκεκριμένα του performance.

Πιο συγκεκριμένα, αφορά όλες εκείνες τις πρακτικές που χρησιμοποιούνται για την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μιας επιχείρησης, προκειμένου να εμφανίζεται οργανικά στις πρώτες θέσεις, στην σελίδα αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

 

6. Guerilla Marketing

Το Guerilla Marketing είναι μια μέθοδος μάρκετινγκ που χρησιμοποιείται για την προώθηση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας με χρήση δημιουργικών και αναπάντεχων τεχνικών.

Στην ουσία, το Guerilla Marketing βασίζεται στην αρχή της ανατροπής και της απροσδόκητης διαφήμισης για να προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινού.

Η στρατηγική του Guerilla Marketing μπορεί να περιλαμβάνει παραδείγματα όπως η χρήση ασυνήθιστων θέσεων διαφήμισης. Η ιδέα είναι να προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινού και να δημιουργήσει μια στρατηγική αναφορά στην επιχείρηση ή το προϊόν που προωθείται.

 

pay per click-digital marketing

 

7. PPC Marketing

Το PPC (Pay-Per-Click) marketing είναι μια μέθοδος online διαφήμισης, όπου ο διαφημιζόμενος πληρώνει κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή του.

Η διαφήμιση εμφανίζεται σε μια μηχανή αναζήτησης, σε μια ιστοσελίδα ή σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και στόχος της είναι να προσελκύσει νέους πελάτες ή να αυξήσει το traffic στην ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου.

 

8. Affiliate Marketing

Το Affiliate marketing είναι μια μέθοδος μάρκετινγκ όπου μια εταιρεία πληρώνει άλλους ανθρώπους (τους affiliates) για να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της στο διαδίκτυο.

Οι affiliates λαμβάνουν προμήθεια για κάθε πώληση ή πελάτη που έχουν προωθήσει στην εταιρεία.

 

9. Growth Marketing

Το Growth marketing είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ που στοχεύει στην ανάπτυξη (growth) μιας επιχείρησης μέσω της συνεχούς βελτίωσης των μετρήσιμων αποτελεσμάτων της.

Στο growth marketing, ο στόχος είναι να αυξηθεί ο αριθμός των conversions.

Ως conversion θα μπορούσε να θεωρηθεί η αύξηση των πελατών, οι εγγεγραμμένοι χρήστες, οι πωλήσεις ή οποιαδήποτε άλλη μετρήσιμη ενέργεια.

Η στρατηγική του growth marketing συνήθως συνδυάζει μια σειρά από στρατηγικές και τεχνικές marketing, όπως το:

 

  • Search Engine Optimization (SEO)
  • Content Marketing
  • Email Marketing
  • Social Media Marketing
  • Pay-Per-Click (PPC)
  • Affiliate Marketing
  • A/B testing

 

και άλλα, τα οποία έχουν ως στόχο την αύξηση της απόδοσης της επιχείρησης.

 

10. Mobile Marketing

Το mobile marketing είναι μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ που στοχεύει στην προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μιας επιχείρησης, μέσω smartphones ή tablets.

Σε αυτήν τη στρατηγική χρησιμοποιούνται διάφορες τεχνολογίες και τακτικές όπως η διαφήμιση σε εφαρμογές κινητών, η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για κινητά, τα push notifications, το sms marketing και άλλα.

Η σημασία του mobile marketing αυξάνεται συνεχώς, καθώς ολοένα αυξάνεται και ο αριθμός των χρηστών που πραγματοποιούν online αγορές μέσω αυτών.

Επομένως, το mobile marketing είναι σημαντικό για κάθε επιχείρηση που θέλει να αυξήσει την ψηφιακή της παρουσία και να φτάσει στο κοινό της μέσω των κινητών συσκευών.

 

11. Inbound Marketing

Το inbound marketing είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ που στοχεύει στο να προσελκύσει και να κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού με τη δημιουργία χρήσιμου και ενδιαφέροντος περιεχομένου.

Η στρατηγική του inbound αποτελείται από μια σειρά τακτικών μάρκετινγκ που έχουν σκοπό να αποκτήσουν την προσοχή και το ενδιαφέρον των πελατών, κατά τη διάρκεια της αναζήτησης τους για ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Από την άλλη, το outbound marketing βασίζεται στις παραδοσιακές πρακτικές μάρκετινγκ, όπως είναι οι τηλεοπτικές διαφημίσεις, οι διαφημίσεις στο ραδιόφωνο, οι απευθείας τηλεφωνικές κλήσεις, τα flyers κλπ.

 

 

Βήματα στρατηγικής Digital Marketing

 

Οι βασικοί στόχοι μιας digital marketing στρατηγικής είναι:

  • η αύξηση του awareness
  • η ενίσχυση του authority
  • η αύξηση του traffic στην ιστοσελίδα της εταιρείας
  • η αύξηση των conversions

 

Η υλοποίηση μιας digital marketing στρατηγικής περιλαμβάνει τα ακόλουθα βήματα:

 

1. Καθορισμός στόχων:

Σαν πρώτο βήμα θα πρέπει να καθορίσετε ποια είναι η βασική σας επιχειρηματική ανάγκη και ποιους στόχους θέλετε να πετύχετε με την υλοποίηση αυτής της καμπάνιας.

 

2. Ανάλυση κοινού:

Στη συνέχεια, θα πρέπει να αναλύσετε και να κατανοήσετε το κοινό σας, ποια είναι είναι η ηλικία τους, ποιες είναι οι προτιμήσεις τους και ποιες είναι οι ανάγκες τους.
Βάσει αυτών των χαρακτηριστικών τους, μπορείτε να ορίσετε το κοινό που θέλετε να στοχεύσετε (target group), ανάλογα και με τους στόχους της τρέχουσας καμπάνιας.

 

3. Ανάλυση ανταγωνισμού:

Η ανάλυση ανταγωνισμού είναι ένα σημαντικό βήμα στη διαμόρφωση μιας αποτελεσματικής ψηφιακής στρατηγικής.
Στην ανάλυση αυτή, μελετάμε τους ανταγωνιστές μας στην αγορά και αναζητούμε τις δυνατότητες και τα κενά που υπάρχουν στην αγορά.

Κάποια από τα σημεία που μελετάμε στην ανάλυση ανταγωνισμού είναι:

  • Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των ανταγωνιστών
  • Η αγορά και οι τάσεις της
  • Η κατανομή και η προώθηση
  • Οι τιμές

4. Καθορισμός καναλιών:

Για να προσεγγίσετε το target group σας, πρέπει να ορίσετε τα κατάλληλα κανάλια για την προώθηση του περιεχομένου σας. Η επιλογή αυτή εξαρτάται από τον κλάδο δραστηριοποίησης της επιχείρησής σας, το ηλικιακό γκρουπ στο οποίο στοχεύετε κλπ.

 

5. Δημιουργία περιεχομένου:

Αφού έχετε καθορίσει τους στόχους, το κοινό σας και την πλατφόρμα στην οποία θα δραστηριοποιηθείτε, είναι σημαντικό να ξεκινήσετε να δημιουργείτε περιεχόμενο που θα ελκύει το κοινό σας και θα προωθεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Αυτό μπορεί να είναι κείμενο, εικόνες, βίντεο ή άλλα μέσα.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να καθορίσετε το πλάνο σας για το πώς θα προωθήσετε αυτό το περιεχόμενο στην επιθυμητή πλατφόρμα.

 

6. Εκτέλεση και παρακολούθηση:

Αφού δημιουργήσετε το περιεχόμενο σας και το προωθήσετε στην επιθυμητή πλατφόρμα, θα πρέπει να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα της καμπάνιας σας και να την προσαρμόζετε κατάλληλα, αν χρειαστεί.

 

ποια είναι τα πλεονεκτήματα του digital marketing

 

Πλεονεκτήματα Digital Marketing

 

Τα πλεονεκτήματα του Digital Marketing είναι τα εξής:

 

1. Στοχευμένη διαφήμιση:

Οι διαφημιστικές ενέργειες μπορούν να στοχεύσουν ακριβώς στο target group που επιθυμεί μια επιχείρηση, βάσει των ενδιαφερόντων τους, των γεωγραφικών και δημογραφικών χαρακτηριστικών τους.

 

2. Μεγαλύτερη απήχηση:

Με το digital marketing η επιχείρησή σας έχει τη δυνατότητα να προσεγγίσει μεγαλύτερο κοινό, σε αντίθεση με το παραδοσιακό marketing.

 

3. Αποτελεσματικότητα:

Μπορείτε να μετρήσετε τα αποτελέσματα των καμπανιών σας και να προσαρμόσετε τη στρατηγική σας ανάλογα.
Για παράδειγμα, μπορείτε να δείτε το πόσοι είδαν την διαφήμισή σας, σε τι δημογραφικό και ηλικιακό γκρουπ ανήκουν, πόσοι την βρήκαν ενδιαφέρουσα, κλπ.

 

4. Κόστος:

Το κόστος του digital marketing εξαρτάται από την επιλογή στρατηγικής και από τα κανάλια που θα χρησιμοποιηθούν για την υλοποίησή της. Το μόνο σίγουρο είναι ότι είναι πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με το παραδοσιακό marketing.

 

5. Αύξηση πωλήσεων:

Μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω των ψηφιακών καναλιών και να βελτιώσετε το ROI (απόδοση επένδυσης).

 

6. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας:

Η χρήση του Digital Marketing μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να αναπτύξει μια ισχυρότερη παρουσία στο διαδίκτυο και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της.

 

7. Επικοινωνία με τους πελάτες:

Το Digital Marketing προσφέρει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να επικοινωνεί και να αλληλεπιδρά με το κοινό της.

 

Digital Marketing KPIs

Όπως ήδη αναφέραμε, ένα από τα πλεονεκτήματα του digital marketing είναι ότι όλα είναι μετρήσιμα.

Για την αξιολόγηση των ενεργειών μας υπάρχουν τα λεγόμενα KPIs ( Key Performance Indicators) ή αλλιώς δείκτες απόδοσης.

 

Οι σημαντικότεροι είναι οι εξής:

 

Conversions:

Αναφέρεται στον αριθμό των επισκεπτών που πραγματοποιούν μια μετρήσιμη ενέργεια στην ιστοσελίδα σας, όπως αγορά, εγγραφή, καταχώρηση στο newsletter κλπ.

 

CPC (Cost Per Click):

Αναφέρεται στο κόστος που πληρώνετε για κάθε κλικ που λαμβάνει μια διαφήμιση.

 

CTR (Click-Through Rate):

Αναφέρεται στον αριθμό των κλικ που λαμβάνει μια διαφήμιση σε σχέση με τον συνολικό αριθμό εμφανίσεων.

 

CPA (Cost per Acquisition):

Αναφέρεται στο κόστος που πληρώνετε για κάθε επιτυχημένο conversion ή αγορά.

 

ROI (Return on Investment):

Αναφέρεται στην μέτρηση του καθαρού κέρδους που προέρχεται από μια επένδυση σε σχέση με το συνολικό κόστος της επένδυσης.

 

ROAS(Return on Ad Spent):

Αναφέρεται στο κέρδος που προέκυψε από μια διαφημιστική εκστρατεία σε σχέση με το ποσό που δαπανήθηκε για αυτήν.

 

Ποιό είναι το κόστος του Digital Marketing;

 

 

πόσο κοστίζει το digital marketing

 

Το κόστος του digital marketing μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τις στρατηγικές και τα κανάλια που χρησιμοποιούνται.

Για παράδειγμα, το κόστος μιας διαφήμισης Google Ads, μπορεί να διαφέρει ανάλογα τα keywords που χρησιμοποιούνται και τον ανταγωνισμό, σε αυτές.

Επίσης, το κόστος του social media marketing μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το κανάλι που χρησιμοποιείται και την πολυπλοκότητα της καμπάνιας.

 

Παρόλα αυτά, όπως ήδη αναφέραμε, το digital marketing είναι πιο οικονομικό από τις παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ, όπως οι διαφημίσεις στα Mέσα Mαζικής Eνημέρωσης.

Επίσης, με τη χρήση των κατάλληλων εργαλείων και την κατάλληλη στρατηγική, το digital marketing επιτρέπει την ακριβή κατανόηση του κόστους των διαφημίσεων και την παρακολούθηση των αποτελεσμάτων τους σε πραγματικό χρόνο, κάτι που δεν είναι δυνατό με τις παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ.

 

Γιατί το χρειάζονται οι επιχειρήσεις?

 

Η στρατηγική του digital marketing είναι απαραίτητη για την ανταγωνιστικότητα και την επιβίωση των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή που ζούμε.

Με τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και του διαδικτύου, οι καταναλωτές έχουν αλλάξει τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας τους και επηρεάζονται σημαντικά από τον ψηφιακό κόσμο. Έτσι, οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι παρόντες στο διαδίκτυο και να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική στρατηγική προκειμένου, να επικοινωνήσουν με το κοινό τους και να αυξήσουν την προβολή, την αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις τους.

Μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να πετύχουν τους στόχους τους και να αυξήσουν τα έσοδά τους, καθώς επίσης και να κατανοήσουν καλύτερα τον ανταγωνισμό.

 

Συμπέρασμα

Ελπίζουμε να κατανοήσετε τις έννοιες και την σημαντικότητα του Digital Marketing σαν στρατηγική για μια επιχείρηση.

Εμείς μπορούμε να σας βοηθήσουμε να βάλετε κι εσείς την επιχείρησή σας στον ψηφιακό κόσμο και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις σας!

 

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σχεδιάσουμε μαζί ένα εξατομικευμένο πλάνο digital marketing, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας.

Κοινοποίηση