Τί είναι branding και ποια είναι η αξία του;

Τι είναι το Branding

Το Branding αποτελεί μια πρακτική marketing και αναφέρεται σε όλα εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν ένα brand, όπως είναι: 

  • το brand name
  • το λογότυπο
  • τη χρωματική παλέτα
  • τη γραμματοσειρά 

 

Είναι μια στρατηγική διαδικασία, κατά την οποία σκοπός αυτής είναι ο διαχωρισμός μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. 

Είναι ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών που επηρεάζουν τον τρόπο σκέψης των καταναλωτών και δημιουργούν αξία στο Brand.

Με λίγα λόγια, αφορά όλη την εμπειρία αλληλεπίδρασης που έχει ένας πελάτης με κάποιο προϊόν / υπηρεσία, ή ακόμα και την ίδια την εταιρεία, από το logo, το website, τα social media, μέχρι και το πώς απευθύνεται στους πελάτες της.

 

Ποια η σχέση του με το Marketing

Ουσιαστικά, το branding είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνεται ο πελάτης το brand σας. Το Marketing είναι ο τρόπος προώθησης της επιχείρησής σας και είναι περισσότερο τακτική παρά στρατηγική.

Το Brand είναι η εταιρική ταυτότητα, το Marketing είναι όλες οι ενέργειες που γίνονται για την προώθηση αυτής της ταυτότητας, τη δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες και την αύξηση των πωλήσεων.

 

 

γιατί να κάνω branding

4 Βασικά Χαρακτηριστικά του Branding

Τα βασικά στοιχεία δημιουργίας μιας εταιρικής ταυτότητας είναι τα εξής:

  • Δημιουργία Brand Name
  • Δημιουργία Logo
  • Δημιουργία Εταιρικής Παλέτας Χρωμάτων (Corporate Palette)
  • Δημιουργία Εταιρικής Γραμματοσειράς (Corporate Fonts)

 

Πιο αναλυτικά:

Brand Name:

Η διαδικασία επιλογής του Brand Name πρέπει να γίνει προσεκτικά, καθώς σε συνδυασμό με το λογότυπο (logo), συνθέτουν την εταιρική ταυτότητα μιας εταιρείας και αποτελούν σταθερά και μόνιμα χαρακτηριστικά της.

Για τον λόγο αυτό, είναι πολύ σημαντικό να διαλέξετε ένα πρωτότυπο και διαθέσιμο domain name, ώστε να μην χρειαστεί στη συνέχεια να αλλάξετε την επωνυμία της εταιρείας σας.

Επίσης, θα πρέπει να είναι κατατοπιστικό και να παραπέμπει στα προϊόντα ή στις υπηρεσίες που πρεσβεύει η εταιρεία, καθώς και να προφέρεται εύκολα (να μην έχει πολλά σύμφωνα).

Logo:

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το logo αποτελεί κομμάτι της εταιρικής ταυτότητας και θα πρέπει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.

Τα βασικά χαρακτηριστικά ενός πετυχημένου logo είναι:

  • Η απλότητα
  • Η διαχρονικότητα
  • Η αναγνωρισιμότητα

Corporate Palette:

Η επιλογή των εταιρικών χρωμάτων θα πρέπει να προκύπτει από το ύφος και τη φιλοσοφία της εταιρείας.

Από την έρευνα της Exciting Red and Competent Blue, προκύπτει ότι η πρόθεση αγοράς σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τα χρώματα των εμπορικών σημάτων.

Οι καταναλωτές προτιμούν τα αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα, γεγονός που καθιστά το χρώμα εξαιρετικά σημαντικό κατά τη δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας.

 

Ας δούμε παρακάτω όμως, τι υποδηλώνει το καθένα:

  • Το κόκκινο συνδυάζει την δυναμικότητα, το πάθος και τον ενθουσιασμό.
  • Το πορτοκαλί αντανακλά την ενέργεια. Είναι ευχάριστο και διασκεδαστικό.
  • Το κίτρινο αντικατοπτρίζει την φωτεινότητα. Προκαλεί αισιοδοξία, χαρά και ζωηράδα.
  • Το πράσινο σχετίζεται με το περιβάλλον και την φύση. Προσφέρει ηρεμία, γαλήνη κσι φρεσκάδα.
  • Το μπλε υποδηλώνει την ασφάλεια, την εμπιστοσύνη και την σταθερότητα.
  • Το μωβ αντανακλά την πολυτέλεια, την κομψότητα και την χαλάρωση.
  • Το ροζ είναι το χρώμα της θηλυκότητας. Εκπέμπει ρομαντισμό, τρυφερότητα και γλυκύτητα.

 

Corporate Fonts:

Η διαδικασία επιλογής της εταιρικής γραμματοσειράς ίσως θεωρείται το λιγότερο σημαντικό βήμα στην διαδικασία δημιουργίας μιας εταιρικής ταυτότητας, ωστόσο αποτελεί πολύ σημαντικό στοιχείο της. Θα πρέπει να ταιριάζει με το logo της εταιρείας, καθώς θα χρησιμοποιείται συνδυαστικά παντού (πχ. Επαγγελματικές κάρτες, διαφημίσεις κλπ).

 

 

 

τί είναι branding

 

Οφέλη Branding

 

  1. Εμπνέει εμπιστοσύνη στους πελάτες σας

Οι άνθρωποι πλέον δεν αρκούνται μόνο σε αυτά που υπόσχεται το προϊόν σας ότι κάνει. Θέλουν εμπιστοσύνη. Θέλουν να μπορούν να πιστέψουν σε εσάς, το προϊόν σας και στην ιστορία σας. Μία εταιρεία με ισχυρό branding, είναι βέβαιο πως θα δημιουργήσει στους πελάτες της έντονο αίσθημα εμπιστοσύνης, με αποτέλεσμα να την προτιμούν και να την επιλέγουν σε κάθε τους σχετική αγορά.

 

  1. Φέρνει νέους πελάτες

Ένα σωστό branding δημιουργεί καλή φήμη και εδραιώνει ένα βασικό πελατολόγιο, το οποίο θα διαδώσει την θετική του αντίληψη για το brand σας, με αποτέλεσμα να φέρει νέους πελάτες. Οι άνθρωποι λατρεύουν να λένε σε άλλους για brands, με τα οποία έμειναν ευχαριστημένοι. Σκεφτείτε όμως, ότι δεν μπορούν να μιλήσουν για ένα brand το οποίο δεν θυμούνται.

 

  1. Προσδίδει αναγνωρισιμότητα στο brand

Η αξία του Branding μπορεί να μεταφραστεί σε επιρροή, premium τιμολόγηση ή υψηλό μερίδιο αγοράς mindshare. Οι πελάτες προτιμούν να επιλέγουν προϊόντα ή υπηρεσίες από εταιρείες που τους είναι ήδη γνωστές (σαν brand name ή έχουν ακούσει θετικά σχόλια) και τους εμπνέουν ασφάλεια, παρά από κάποια ανταγωνιστική εταιρεία για την οποία δεν γνωρίζουν τίποτα.

 

  1. Σας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό

Βαδίζοντας στα δεδομένα της σημερινής εποχής, όπου ο ανταγωνισμός είναι πιο ισχυρός από ποτέ και συνεχώς αυξάνεται, το branding και ο γενικός τρόπος διαχείρισης του brand σας, είναι επιτακτικής σημασίας προκειμένου να εδραιωθείτε στον χώρο και να ξεχωρίσετε. Μια εταιρεία που καταφέρνει να ταυτιστεί στο μυαλό του καταναλωτή με ένα προϊόν και να αποτελέσει την πρώτη του σκέψη όταν αυτός το αναζητήσει, μάλλον έχει επιλέξει σωστή στρατηγική branding.

 

  1. Δίνει κίνητρο στο προσωπικό

Όπως αναφέραμε, το Branding δίνει αξία σε μια εταιρεία, με αποτέλεσμα να ενισχύει το αίσθημα ικανοποίησης στους εργαζομένους της κάθε φορά που πετυχαίνουν κάποιο στόχο, καθώς γνωρίζουν ότι ήταν μέρος αυτού το αποτελέσματος. Ακόμα, οι εργαζόμενοι που έχουν καλή σχέση με το brand θα διαδώσουν αυτή την αντίληψη στους πελάτες και τους συνεργάτες με τους οποίους αλληλεπιδρούν.

 

Ποια είναι η αξία του για μια επιχείρηση 

Το branding έχει σημαντική αξία για μια επιχείρηση για τους παρακάτω λόγους:

 

1. Αναγνωρισιμότητα:

Το branding βοηθά μια επιχείρηση να δημιουργήσει μια ιδιαίτερη και αναγνωρίσιμη ταυτότητα. Ένα ισχυρό brand με ένα ξεχωριστό λογότυπο, σύμβολα, χρώματα και στυλ μπορεί να καθιερώσει την επιχείρηση στην συνείδηση του κοινού και να την κάνει ευκολότερα αναγνωρίσιμη και ξεχωριστή από τους ανταγωνιστές της.

 

2. Εμπιστοσύνη και αξιοπιστία:

Ένα ισχυρό brand μεταδίδει εμπιστοσύνη και αξιοπιστία στο κοινό. Οι καταναλωτές συχνά είναι περισσότερο πρόθυμοι να εμπιστευτούν μια επιχείρηση με ένα γνωστό και επιτυχημένο brand, σε σχέση με μια άγνωστη επιχείρηση.

 

3. Διάκριση από τους ανταγωνιστές:

Σε μια αγορά με πολλούς ανταγωνιστές, το branding μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει. Ένα καλά οργανωμένο και δυναμικό brand μπορεί να δημιουργήσει μια μοναδική προσωπικότητα για την επιχείρηση και να δώσει στους καταναλωτές λόγους για να προτιμήσουν αυτήν, αντί για τους ανταγωνιστές της.

 

4. Αξία και αναγνωρισιμότητα:

Ένα ισχυρό brand μπορεί να προσδώσει αξία στην επιχείρηση. Όταν ο κόσμος αναγνωρίζει και συνδέει ένα brand με ποιότητα, αισθητική, αξίες και εμπειρία, είναι πιθανότερο να επιλέγει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης. Με την αναγνωρισιμότητα του brand, η επιχείρηση μπορεί επίσης να αξιοποιήσει την αξία του σε συνεργασίες, συμπράξεις και επεκτάσεις σε νέες αγορές.

 

Πως βοηθάει στις πωλήσεις

Μια σωστή στρατηγική Branding προδίδει μια θετική αντίληψη γύρω από το brand σας και ενισχύει την φήμη του. Η φήμη αυτή μεταφράζεται στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι καταναλωτές σε ένα brand.

Η διάδοση της άποψης των πελατών για μία εταιρεία γίνεται με αστραπιαίους ρυθμούς και έτσι ξεκινάει το world of mouth (από στόμα σε στόμα).

Το ήδη υπάρχον πελατολόγιό σας θα διαδώσει την θετική φήμη της εταιρείας σας και θα αποφέρει νέους πελάτες, οι οποίοι θα προτιμήσουν να κάνουν τις αγορές τους από ένα brand για το οποίο έχουν ήδη ακούσει θετικά σχόλια, ενισχύοντας έτσι τις πωλήσεις σας.

 

 

πως θα βοηθήσει το branding τις πωλήσεις μου

 

Κόστος Branding

Το κόστος του branding μπορεί να διαφέρει ανά περίπτωση, καθώς είναι ένας συνδυασμός διαφορετικών αρμοδιοτήτων και δραστηριοτήτων.

Για παράδειγμα, μια πολυεθνική εταιρεία παγκοσμίου φήμης, θα έχει πιο αυξημένες ανάγκες και απαιτήσεις, για την δημιουργία μιας στρατηγικής branding συγκριτικά με μια τοπική επιχείρηση. Η διαδικασία σχεδιασμού στρατηγικής για την πρώτη, αποτελεί μια πιο περίπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία, οπότε θα κοστολογηθεί και αναλόγως.

 

υπηρεσίες branding-easylink digital agency

 

Συμπέρασμα

Το branding είναι μια συνεχόμενη προσπάθεια διατήρησης ενός καλού brand name και του τρόπου αντίληψης που έχουν οι πελάτες για την εταιρείας σας και τα προϊόντα / υπηρεσίες της. Γι’ αυτό, ο εφησυχασμός και η παραμέληση του branding, ή η επιλογή μιας λάθος στρατηγικής, μπορεί να στοιχίσουν στην καλή φήμη της.

Στην easylink δίνουμε έμφαση στην δημιουργία μιας εξατομικευμένης στρατηγικής branding.

Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.

 

Κοινοποίηση