Τί ορίζουμε τελικά ως Branding και ποιά είναι η αξία του για την επιχείρησή μου? Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα κληθούμε να απαντήσουμε σε αυτό το άρθρο.
Το Branding αποτελεί μια πρακτική marketing και αναφέρεται σε όλα εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν ένα brand, όπως το λογότυπο, τη χρωματική παλέτα ακόμα και τη γραμματοσειρά που θα επιλέξει η εταιρεία, και δεν περιλαμβάνει μόνο την ονομασία ή το logo, όπως πολλοί πιστεύουν. Είναι μια στρατηγική διαδικασία, κατά την οποία σκοπός αυτής είναι ο διαχωρισμός μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό.
Είναι ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών που επηρεάζουν τον τρόπο σκέψης των καταναλωτών και δημιουργούν αξία στο Brand. Με λίγα λόγια, αφορά όλη την εμπειρία αλληλεπίδρασης που έχει ένας πελάτης με κάποιο προϊόν / υπηρεσία, ή ακόμα και την ίδια την εταιρεία, από το logo, το website, τα social media, μέχρι και το πώς απευθύνεται στους πελάτες της.
Το Branding είναι ουσιαστικά, ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνεται ο πελάτης το brand σας. Το Marketing είναι ο τρόπος προώθησης της επιχείρησής σας και είναι περισσότερο τακτική παρά στρατηγική.
Το Brand είναι η εταιρική ταυτότητα, το Marketing είναι όλες οι ενέργειες που γίνονται για την προώθηση αυτής της ταυτότητας, τη δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες και την αύξηση των πωλήσεων.
Τα βασικά στοιχεία δημιουργίας μιας εταιρικής ταυτότητας είναι τα εξής:
Πιο αναλυτικά:
Brand Name:
Η διαδικασία επιλογής ενός Brand Name πρέπει να γίνει προσεκτικά, καθώς σε συνδυασμό με το λογότυπο (logo), συνθέτουν την εταιρική ταυτότητα μιας εταιρείας και αποτελούν σταθερά και μόνιμα χαρακτηριστικά της. Για τον λόγο αυτό, είναι πολύ σημαντικό να διαλέξετε ένα πρωτότυπο και διαθέσιμο domain name, ώστε να μην χρειαστεί στη συνέχεια να αλλάξετε την επωνυμία της εταιρείας σας.
Επίσης, θα πρέπει να είναι κατατοπιστικό και να παραπέμπει στα προϊόντα ή στις υπηρεσίες που πρεσβεύει η εταιρεία, καθώς και να προφέρεται εύκολα (να μην έχει πολλά σύμφωνα).
Logo:
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το logo αποτελεί κομμάτι της εταιρικής ταυτότητας και θα πρέπει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Τα βασικά χαρακτηριστικά ενός πετυχημένου logo είναι:
Corporate Palette:
Η επιλογή των εταιρικών χρωμάτων θα πρέπει να προκύπτει από το ύφος και τη φιλοσοφία της εταιρείας. Από την έρευνα της Exciting Red and Competent Blue, προκύπτει ότι η πρόθεση αγοράς σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τα χρώματα των εμπορικών σημάτων.
Οι καταναλωτές προτιμούν τα αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα, γεγονός που καθιστά το χρώμα εξαιρετικά σημαντικό κατά τη δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας.
Ας δούμε παρακάτω όμως, τί υποδηλώνει το καθένα:
Corporate Fonts:
Η διαδικασία επιλογής της εταιρικής γραμματοσειράς ίσως θεωρείται το λιγότερο σημαντικό βήμα στην διαδικασία δημιουργίας μιας εταιρικής ταυτότητας, ωστόσο αποτελεί πολύ σημαντικό στοιχείο της. Θα πρέπει να ταιριάζει με το logo της εταιρείας, καθώς θα χρησιμοποιείται συνδυαστικά παντού (πχ. Επαγγελματικές κάρτες, διαφημίσεις κλπ).
Ας δούμε τώρα μερικά οφέλη του branding και πώς αυτά προσδίδουν αξία στην επιχείρησή σας:
Οι άνθρωποι πλέον δεν αρκούνται μόνο σε αυτά που υπόσχεται το προϊόν σας ότι κάνει. Θέλουν εμπιστοσύνη. Θέλουν να μπορούν να πιστέψουν σε εσάς, το προϊόν σας και στην ιστορία σας. Μία εταιρεία με ισχυρό branding, είναι βέβαιο πως θα δημιουργήσει στους πελάτες της έντονο αίσθημα εμπιστοσύνης, με αποτέλεσμα να την προτιμούν και να την επιλέγουν σε κάθε τους σχετική αγορά.
Ένα σωστό branding δημιουργεί καλή φήμη και εδραιώνει ένα βασικό πελατολόγιο, το οποίο θα διαδώσει την θετική του αντίληψη για το brand σας, με αποτέλεσμα να φέρει νέους πελάτες. Οι άνθρωποι λατρεύουν να λένε σε άλλους για brands, με τα οποία έμειναν ευχαριστημένοι. Σκεφτείτε όμως, ότι δεν μπορούν να μιλήσουν για ένα brand το οποίο δεν θυμούνται.
Η αξία του Branding μπορεί να μεταφραστεί σε επιρροή, premium τιμολόγηση ή υψηλό μερίδιο αγοράς mindshare. Οι πελάτες προτιμούν να επιλέγουν προϊόντα ή υπηρεσίες από εταιρείες που τους είναι ήδη γνωστές (σαν brand name ή έχουν ακούσει θετικά σχόλια) και τους εμπνέουν ασφάλεια, παρά από κάποια ανταγωνιστική εταιρεία για την οποία δεν γνωρίζουν τίποτα.
Βαδίζοντας στα δεδομένα της σημερινής εποχής, όπου ο ανταγωνισμός είναι πιο ισχυρός από ποτέ και συνεχώς αυξάνεται, το branding και ο γενικός τρόπος διαχείρισης του brand σας, είναι επιτακτικής σημασίας προκειμένου να εδραιωθείτε στον χώρο και να ξεχωρίσετε. Μια εταιρεία που καταφέρνει να ταυτιστεί στο μυαλό του καταναλωτή με ένα προϊόν και να αποτελέσει την πρώτη του σκέψη όταν αυτός το αναζητήσει, μάλλον έχει επιλέξει σωστή στρατηγική branding.
Όπως αναφέραμε, το Branding δίνει αξία σε μια εταιρεία, με αποτέλεσμα να ενισχύει το αίσθημα ικανοποίησης στους εργαζομένους της κάθε φορά που πετυχαίνουν κάποιο στόχο, καθώς γνωρίζουν ότι ήταν μέρος αυτού το αποτελέσματος. Ακόμα, οι εργαζόμενοι που έχουν καλή σχέση με το brand θα διαδώσουν αυτή την αντίληψη στους πελάτες και τους συνεργάτες με τους οποίους αλληλεπιδρούν.
Μια σωστή στρατηγική Branding προδίδει μια θετική αντίληψη γύρω από το brand σας και ενισχύει την φήμη του. Η φήμη αυτή μεταφράζεται στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι καταναλωτές σε ένα brand. Η διάδοση της άποψης των πελατών για μία εταιρεία γίνεται με αστραπιαίους ρυθμούς και έτσι ξεκινάει το world of mouth (από στόμα σε στόμα). Το ήδη υπάρχον πελατολόγιό σας θα διαδώσει την θετική φήμη της εταιρείας σας και θα αποφέρει νέους πελάτες, οι οποίοι θα προτιμήσουν να κάνουν τις αγορές τους από ένα brand για το οποίο έχουν ήδη ακούσει θετικά σχόλια, ενισχύοντας έτσι τις πωλήσεις σας.
Το Branding είναι ένας συνδυασμός διαφορετικών αρμοδιοτήτων και δραστηριοτήτων, επομένως η τιμολόγησή του μπορεί να διαφέρει ανά περίπτωση. Για παράδειγμα, μια πολυεθνική εταιρεία παγκοσμίου φήμης, θα έχει πιο αυξημένες ανάγκες και απαιτήσεις, για την δημιουργία μιας στρατηγικής branding συγκριτικά με μια τοπική επιχείρηση. Η διαδικασία σχεδιασμού στρατηγικής για την πρώτη, αποτελεί μια πιο περίπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία, οπότε θα κοστολογηθεί και αναλόγως.
Συμπέρασμα:
Το branding είναι μια συνεχόμενη προσπάθεια διατήρησης ενός καλού brand name και του τρόπου αντίληψης που έχουν οι πελάτες για την εταιρείας σας και τα προϊόντα / υπηρεσίες της. Γι’ αυτό, ο εφησυχασμός και η παραμέληση του branding, ή η επιλογή μιας λάθος στρατηγικής, μπορεί να στοιχίσουν στην καλή φήμη της.
Στην easylink δίνουμε έμφαση στην δημιουργία μιας εξατομικευμένης στρατηγικής branding.
Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.
Αρ. Γ.Ε.ΜΗ.:120333104000
Εγγραφείτε στο newsletter μας και μείνετε ενημερωμένοι για όλα τα νέα και τις υπηρεσίες μας.