Πόσο σημαντικό είναι το SEO για ένα website?

Τί είναι SEO?

Το SEO (Search Engine Optimization), είναι η βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες ενέργειες του digital marketing, και συγκεκριμένα του performance. Αφορά όλες εκείνες τις πρακτικές που χρησιμοποιούνται για την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας, προκειμένου να εμφανίζεται οργανικά στην σελίδα αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERP).

Αυτή η τεχνική marketing στοχεύει στην αύξηση της κατάταξής της ιστοσελίδας σας στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης καθώς και επισκεψιμότητας στο site σας, η οποία τελικά θα επιφέρει και αύξηση των πωλήσεων της επιχείρησής σας.

Το SEO δεν είναι πληρωμένη ενεργεία όπως οι διαφημίσεις στο Google Search. Αντιθέτως, με το SEO βελτιστοποιείτε την ιστοσελίδα σας, ώστε να εμφανίζεται οργανικά στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Αντιθέτως, με τις πληρωμένες διαφημίσεις πληρώνετε τις μηχανές αναζήτησης, όπως είναι η Google, για να σας εμφανίζουν στην 1η σελίδα.

 

Ας δούμε παρακάτω πώς χωρίζονται οι ενέργειες SEO και τι περιλαμβάνει η κάθε μία:

 

 

On-Page (on-site) – Technical SEO

 

Το on-page (on site) SEO αφορά όλες τις ενέργειες που κάνουμε πάνω στην σελίδα μας για την βελτιστοποίηση του περιεχομένου της καθώς και της δομής και τεχνικής υλοποίησης (Technical SEO) με σκοπό να αυξηθεί η κατάταξή της (ranking), όπως:

  • προσβασιμότητα, για διαθέσιμη και ευδιάκριτη πρόσβαση περιεχομένου
  • responsive design, για φιλική προς τις διάφορες αναλύσεις οθονών
  • γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης
  • φιλικά URLs ως προς τις μηχανές αναζήτησης
  • ορισμός search engine friendly URLs με τα αντίστοιχα metadata (meta title, meta description)
  • ορισμός header tags – ορισμός προσαρμοσμένων εικόνων κατάλληλων διαστάσεων, κατάλληλων ονομασιών αρχείων και περιγραφών εικόνων
  • στόχευση σε αύξηση της αναγνωρισιμότητας (awareness) του brand σας

 

Off-Page (off-site) SEO

 

Το off-page SEO, αφορά όλες εκείνες τις ενέργειες που γίνονται σε άλλες, αξιόπιστες (!) ιστοσελίδες, με σκοπό την απόκτηση backlinks (συνδέσμων) που να οδηγούν στο δικό μας site. Όσο περισσότερα backlinks έχουμε, τόσο πιο αξιόπιστο θεωρείται το site μας από τις μηχανές αναζήτησης (authority).
Συμπεριλαμβάνονται ενδεικτικές ενέργειες βελτιστοποίησης, όπως:

  • δημιουργία backlinks με κατάλληλη αξία
  • δημιουργία link building
  • δημιουργία Google Business Profile
  • δημιουργία προφίλ σε διάφορα web directories
  • προώθηση του εταιρικού προφίλ και των υπηρεσιών της σε τρίτα μέρη

 

 

Τα βήματα για ένα σωστό SEO

 

 

τι είναι seo

 

Keyword Research: Στόχευση λέξεων-κλειδιά

Η επιλογή των σωστών λέξεων-κλειδιά που θα βοηθήσουν στην κατάταξη της ιστοσελίδας σας, γίνεται μέσω διάφορων εργαλείων όπως είναι το Google Keyword Planner, Uber Suggest, Semrush, Answerthepublic, ahrefs κ.α. Μέσω αυτών των εργαλείων μπορείτε να μάθετε ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιεί ο ανταγωνισμός σας καθώς και ποίες από αυτές φέρνουν κόσμο στην ιστοσελίδα τους. Ακόμα, έχετε τη δυνατότητα να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες λέξεις-κλειδιά που στοχεύουν οι ανταγωνιστές σας και που ίσως θα θέλατε να στοχεύσετε κι εσείς.

 

Προσοχή όμως! Κάθε σελίδα ή ανάρτηση στο site σας θα πρέπει να στοχεύει μία μόνο λέξη-κλειδί. Το να στοχεύετε σε πολλές λέξεις-κλειδιά, ή σε μία η οποία όμως θα χρησιμοποιείται και σε άλλες σελίδες του site σας, θεωρείται λάθος πρακτική από τον αλγόριθμο της Google.

 

Extra tip: Στοχεύστε σε longtail keywords. Αν για παράδειγμα έχετε ένα food blog με συνταγές φαγητών, αντί να στοχεύσετε σε ένα keyword όπως “κεικ σοκολάτας”, στοχεύστε σε κάτι πιο συγκεκριμένο όπως “νηστίσιμο κέικ σοκολάτας” ή κέικ σοκολάτας χωρίς μίξερ με 3 υλικά”. Με αυτόν τον τρόπο, έχετε υψηλότερες πιθανότητες να εμφανιστείτε στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτσης και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του site σας.

 

Χρήσιμο περιεχόμενο

Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του SEO είναι η παραγωγή χρήσιμου και ελκυστικού περιεχομένου. Το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε θα πρέπει να είναι σχετικό και αντιπροσωπευτικό των keywords που έχετε επιλέξει να χρησιμοποιήσετε, προκειμένου να κατατάσσεται ψηλά στις αναζητήσεις και να απαντάει στο ερώτημα που έθεσε ο χρήστης και για το οποίο μπήκε να διαβάσει το περιεχόμενό σας.

Γενικά, η δημιουργία περιεχομένου που απαντά σε ζητήματα που ψάχνουν οι χρήστες online, είναι μια καλή τακτική SEO. Μπορείτε να προσθέσετε επίσης στατιστικά στοιχεία από μελέτες που έχουν γίνει και σχετίζονται με το προϊόν ή τις υπηρεσίες σας, προκειμένου να αυξήσουν την εγκυρότητα αυτών που γράφετε (authority).

 

SEO Copywriting

Βάσει των παραπάνω, ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος που βοηθάει στο SEO, είναι η συγγραφή άρθρων για το blog της εταιρείας σας. Εκτός του ότι προσδίδει αξία στο brand σας και σας καθιστά αυθεντία στον χώρο δραστηριοποίησής σας, ενισχύει και την αύξηση επισκεψιμότητας στο site σας. Ενσωματώνοντας keywords που αναζητά το κοινό σας, έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανιστείτε στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης.

Προκειμένου το κείμενό σας να είναι ευανάγνωστο και να μην κουράζει τους αναγνώστες σας, χωρίστε το σε ενότητες ή χρησιμοποείστε bullet points.

Αναπόσπαστο κομμάτι του SEO Copywriting είναι η χρήση εικόνων, μέσα στο blog, με αντιπροσωπευτικά file names και alt texts. Ουσιαστικά, αυτό που κάνουν τα alt texts είναι να υποδείξουν στις μηχανές αναζήτησης το τι απεικονίζει η εικόνα που έχουμε χρησιμοποιήσει. Θεωρείται μία από τις βέλτιστες πρακτικές SEO καθώς βοηθάει στο να εμφανιστείτε και στο Search εικόνων.

 

Tip: Βάζοντας ερώτηση στο meta title και απάντηση στο meta description, αυξάνονται οι πιθανότητες να κάνει κάποιος κλικ στο περιεχόμενό σας (CTR = click through rate). Ακόμα, χρησιμοποιώντας ερώτηση σε τίτλο άρθρου, ο οποίος να περιλαμβάνει κάποιο keyword βοηθάει στο Voice Search!

 

Tελος, να σημειωθεί ότι θα πρέπει να επικαιροποιείτε το περιεχόμενό σας προκειμένου να είναι “φρέσκο” και να διατηρήσετε τα ποσοστά επισκεψιμότητας στο site σας.

 

SEO-πώς συνδυάζεται με το μαρκετινγκ

 

User Exprerience

Τα τελευταία guidelines της Google υποδεικνύουν πόσο σημαντικό είναι ένα καλό user exprerience στην κατάταξη οργανικών αναζητήσεων. Επενδύστε στην εμπειρία χρήστη και σε ένα responsive design.

Local SEO

Η τοπική αναζήτηση καταστημάτων, ειδικότερα από κινητές συσκευές, έχει βοηθήσει ιδιαίτερα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. To 70% των καταναλωτών αναζητά ένα κατάστημα στο Google, προτού προχωρήσει σε μία αγορά.

Το local SEO στοχεύει σε μια συγκεκριμένη περιοχή (γειτονιά, πόλη), όπου οι χρήστες αναζητούν καταστήματα κοντά τους. Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι πολύ σημαντικό να διαθέτετε Business Profile στην Google (παλιότερα γνωστό ως Google my Business), ώστε οι άνθρωποι που ψάχνουν πληροφορίες για την επιχείρησή σας να την βρίσκουν εύκολα, ακόμα και στους χάρτες.

 

Γιατί είναι σημαντικό?

 

Στην εποχή που ζούμε, όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στο διαδίκτυο και τις online αγορές. Από έρευνα, προέκυψε ότι το 53.3% του συνολικού traffic προέρχεται από την οργανική αναζήτηση.

Η κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις πρώτες θέσεις της σελίδας αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, παίζει καθοριστικό ρόλο για τις πωλήσεις της εταιρείας σας.

 

Πώς θα ενσωματώσω το SEO σε μια στρατηγική Marketing?

 

Όπως ήδη αναφέραμε, το SEO αποτελεί μία από τις σημαντικότερες ενέργειες του digital marketing. Οι πρακτικές που θα εφαρμοστούν εξαρτώνται από τις ιδιαιτερότητες του κλάδου δραστηριοποίησης του brand.

 

Η προώθηση του περιεχομένου σας στα social media σε στοχευμένο κοινό, συνοδευόμενο από κάποιο link που να οδηγεί στο site σας, αυξάνει σημαντικά το ποσοστό επσκεψιμότητας και μειώνει το bounce rate, δηλαδή το ποσοστό εγκατάλειψης της ιστοσελίδας σας, καθώς οι χρήστες που το επισκέφτηκαν ανήκουν ήδη στο target group σας, επομένως ενδιαφέρονται για το περιεχόμενό σας.

 

Επίσης, το SEO βοηθάει σημαντικά στην αναγνωρισιμότητα του brand σας και στην προσέλκυση κοινού online στην ιστοσελίδα σας. Ακόμα ενισχύει τις σχέσεις εμπιστοσύνης που χτίζετε με τους πελάτες σας.

 

  • Το 98% των περιπτώσεων ο χρήστης επιλέγει μία ιστοσελίδα που βρίσκεται στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων.
  • Το 95% των χρηστών δεν θα προχωρήσει καν στη 2η σελίδα αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης

Πως επηρεάζει το SEO τις πωλήσεις 

Οι ενέργειες του SEO μπορεί να έχουν θετική επίδραση στις πωλήσεις μιας επιχείρησης με τους εξής τρόπους:

1. Αύξηση Οργανικής Κίνησης:

Με τη βελτιστοποίηση του SEO, η ιστοσελίδα σας έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίζεται στις αποτελεσματικές αναζητήσεις των χρηστών. Αυτό οδηγεί σε αύξηση της οργανικής κίνησης, δηλαδή των επισκεπτών που έρχονται στην ιστοσελίδα σας μέσω των μηχανών αναζήτησης. Όσο περισσότερος και καλύτερος είναι ο οργανικός αριθμός επισκεπτών, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να αυξηθούν οι πωλήσεις.

2. Κατεύθυνση Κατάλληλου Κοινού:

Η βελτιστοποίηση του SEO συνήθως περιλαμβάνει την επιλογή σωστών λέξεων-κλειδιών και τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας για αυτές τις λέξεις-κλειδιά. Αυτό σημαίνει ότι η ιστοσελίδα σας θα εμφανίζεται σε αναζητήσεις που σχετίζονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε.

3. Εμπιστοσύνη και Αξιοπιστία:

Μια καλά βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα με καλό SEO εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης και αποπνέει εμπιστοσύνη και αξιοπιστία. Οι χρήστες συνήθως έχουν την τάση να εμπιστεύονται και να επιλέγουν τις ιστοσελίδες που εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, καθώς θεωρούν ότι αυτές είναι πιο αξιόπιστες και αξίζει να τις επισκεφθούν. Αυτό μπορεί να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των χρηστών στην επιχείρησή σας και να τους ενθαρρύνει να πραγματοποιήσουν αγορές.

 

4. Βελτίωση Εμπειρίας Χρήστη:

Ένας σημαντικός παράγοντας του SEO είναι η βελτίωση της εμπειρίας χρήστη στην ιστοσελίδα σας.

 

Πόσο χρόνο απαιτεί μια SEO στρατηγική?

 

SEO-πώς βοηθάει τις πωλήσεις μιας επιχείρησης

 

 

Μια στρατηγική SEO θεωρείται μια ακριβή και χρονοβόρα διαδικασία αλλά αποτελεί πραγματική επένδυση για την εταιρεία σας, καθώς χτίζετε την οργανική της κατάταξη, η οποία δεν θα εξαφανιστεί εύκολα όπως μια πληρωμένη διαφήμιση.

Ο χρόνος που απαιτείται για τα πρώτα αποτελέσματα είναι συνήθως 6-12 μήνες. Αυτό εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως είναι:

  • ο χώρος δραστηριοποίησης μιας εταιρείας
  • το domain name της
  • ο ανταγωνισμός
  • το περιεχόμενό του site της κ.α.

Συμπέρασμα

Στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρήσεων και των online αγορών δεν θες να μείνεις πίσω.

Η ομάδα της easylink είναι εδώ για να σου λύσει όλες τις απορίες και να σχεδιάσει μαζί σου την SEO στρατηγική που θα ταιριάζει στις ανάγκες της εταιρείας σου.

Επικοινώνησε μαζί μας για έναν δωρεάν έλεγχο του site σου.

 

 

 

 

Κοινοποίηση